Przedszkole Miejskie nr 2 w Chełmży

                                                                                                                                                                     

 

 

DZIECI UCZĄ SIE W DOMU-WIOSNA NA WSI

Drodzy Rodzice. Kochane Dzieci!

Przedstawiamy Wam propozycje zadań i zabaw na kolejny tydzień. Pozdrawiamy Was bardzo serdecznie i życzymy dużo zdrówka. Powodzenia

Poniedziałek 27.04.2020

Poproście Rodziców, aby przeczytali Wam niżej zamieszczone opowiadanie. A następnie odpowiedzcie na pytania umieszczone pod tekstem.

Opowiadanie „Nauka pływania” A. Widzowska

 

Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie, króliki, a przede wszystkim kury. Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta: pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia. – Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś. – A dlaczego nie przyszły świnki? – Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies. – A konie i krowy? – One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu. – A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś. – Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie. – Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaczka Pazurka. – Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć… – szepnął kurczak. – Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś. – Chciałbym, ale… kurczaczki i kurki nie potrafią pływać. – Ja potrafię! – pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy. – Umiem pływać żabką, delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się. – Pieskiem to pływam ja! – oburzył się Merduś. Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu. – Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami. – A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą! – Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody – powiedział kurczaczek. – Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest. – Ale ja się boję… – Nie bądź tchórzem. – Dajmy mu spokój – powiedział pies. – Ma prawo się bać. – Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia. – Niech kurczak stoi i patrzy. – Wszystkie ptaki to superpływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na siłę do wody. Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kurczaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała: – Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłby się utopić! Rozumiesz, że to niebezpieczne? – Tak… – Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły? – Nie… – A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jak byś się czuł? – Bałbym się. – No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego. – Przepraszam – szepnął zawstydzony Ptaś. – Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam.

Pytania do opowiadania

Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?

Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział?

Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać?

Jak oceniacie zachowanie kaczorka?

Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka?

Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?

 

Proszę wykonajcie karty pracy – część 2, strona 32 , 4 – Latki

- część 4, strona 64, 65, 5- latki

 

Obejrzyjcie filmiki a następnie nazwijcie zwierzęta w nim występujące. Posłuchajcie i naśladujcie odgłosy zwierząt wiejskich.

 

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

 

Proszę obejrzyjcie kolejny filmik a dowiecie się o pochodzeniu produktów i sposobów ich wykorzystania.

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

 

Wtorek 28.04.2020

Zabawy matematyczne „Na wiejskim ogródku”

Dzisiaj proponujemy wypełnienie kart pracy KP 4, strona 16-17.

Wykonajcie ćwiczenia.

ĆWICZENIE 1.

Rodzic wypowiada nazwy zwierząt: krowa, kot, kura, indyk, Kon, owca, a dzieci dzielą je na głoski i wykonują tyle kroków do przodu, ile głosek jest w danym słowie.

Ćwiczenie 2.

Rodzic rozkłada przed dzieckiem zakrętki plastikowe w pięciu kolorach. Zadaniem dziecka jest posegregowanie zakrętek według kolorów.

Ćwiczenie 3.

Matematyka w zagrodzie”

Rodzic przygotowuje dla dziecka liczmany, np.. zakrętki po napojach. Dziecko układa je zgodnie z treścią zadań i przeliczają:

1. W gospodarstwie pani Asi są: 2 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile pani Asia ma zwierząt?

2. Na słońcu wygrzewają się 2 koty i 3 pieski. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?

3. Po podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?

 

Środa 29.04.2020

Obejrzyjcie dwa filmiki przyrodnicze i stwórzcie pomysły na wiosenne prace plastyczne i techniczne. Będą to Wasze wiosenne inspiracje. Przygotujcie: wycinanki, krepinę, kolorowy papier i farby plakatowe, blok rysunkowy, plastelinę . Możecie wykorzystać inne materiały, które macie w domu.

 

Dla chętnych: lepienie z plasteliny – zajęcia plastyczno- techniczne.

Proszę obejrzeć instruktaż:

https://www.youtube.com/watch?v=66CJIQY8ggw

Można też pokusić się o własne wykonanie ciastoliny do ulepienia kurczaka korzystając z przepisów podanych poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=bce4JPdgIyI

https://www.youtube.com/watch?v=7owGbqIMTjM

Życzymy udanej i owocnej pracy.

 

Czwartek 30.04.2020

Drogie Dzieci spróbujcie zapamiętać słowa piosenki „Gdacze kura- ko, ko, ko”. Zatańcz do niej, jak potrafisz. W ciągu tygodnia często włączaj piosenkę, baw się przy niej. Możesz nauczyć się jej śpiewać na pamięć. Miło widziany filmik wysłany na naszą grupę.

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

Przesyłam ćwiczenia ruchowe dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds

Życzymy super zabawy.