Przedszkole Miejskie nr 2 w Chełmży

                                                                                                                                                                     

 

 

DZIECI UCZĄ SIĘ W DOMU - MAJOWA ŁĄKA

Tropiciele w tym tygodniu zaproście rodziców na wiosenna wycieczkę.

Miejsce które odwiedzicie to łąka. Zapraszam do uważnego spostrzegania wzrokowego i słuchowego.

 

Poniedziałek 18.05

-Wycieczka na łąkę

*Rozmowa nt. Co nas czeka na łące?[ zwróćcie uwagę, co można spotkać na łące?,w jaki sposób można spędzać czas na łące?, obserwujcie zachowanie owadów, słuchajcie ich odgłosów, obserwujcie rośliny poruszane wiatrem, spróbujcie je rozpoznać i nazwać, zbierajcie rośliny , które wykorzystacie do pracy plastycznej, oglądajcie rośliny lub zwierzęta przez lupę]

 

Wtorek 19.05

Praca plastyczna „ Majowa Łąka” Potrzebne materiały: karton, kolorowy papier, bibułki, falista tektura, karton biały, klej, nożyczki, rośliny zebrane na wycieczce- suche trawy. Obejrzyj II część filmu edukacyjnego  „ Spacer ze skrzatem Borówką” – poznasz sposób i etapy wykonania pracy. https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Wysłuchaj piosenki pt” Żabie kroki”

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

*Kto tańczył na majowej łące?

* Na jakich instrumentach przygrywają muzycy bohaterom wspólnej zabawy?

* Jak zakończyła się zabawa bociana i żaby?

* Czy zapamiętałeś refren piosenki? Zaśpiewaj wspólnie z rodzicami.

Środa 20.05

Bajka Edukacyjna „ Spacer ze skrzatem Borówką”

Obejrzyj film – link podany wyżej.

Odpowiedz na pytania:

- czy wiesz co to jest ekosystem?

-dokąd poszli skrzat Borówka ze swoją przyjaciółką?

-Jakie zwierzęta pasły się na łące?

-Jakie owady mieszkają na łące?

- czy wiesz co oznacza słowo kamuflaż, a może potrafisz wyjaśnić co to znaczy barwa ochronna?

- odczytaj sylaby i ułóż z nich wyrazy.

Czwartek 21.05

-Zabawy muzyczne „ Na majowej łące”

* zabawa słuchowa „ Kto mieszka na łące?”- rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami: motyle, świerszcze, mrówki, pszczoły, bąki, ptaki.

-maszerują mrówki- dziecko porusza się zgodnie z rytmem wyklaskanym przez rodzica

- grają świerszcze- dziecko kuca  i naśladuje granie na skrzypcach

- fruwają motyle- dziecko stoi w miejscu, powoli porusza się z wyciągniętymi do boku, wyprostowanymi w łokciach rękami

-brzyczące pszczoły i bąki – bzyczy i biega na palcach

- Zabawa „ Dźwięki prosto z łąki”- dzieci wspólnie z rodzicami ustalają, jakie instrumenty, przedmioty codziennego użytku mogłyby imitować odgłosy zwierząt mieszkających na łące Następnie dziecko otrzymuje instrumenty. W dalszej kolejności dziecko przypomina sobie jakie ruchy przyporządkowane były danemu zwierzęciu w zabawie słuchowej „ kto mieszka na łące?. Zadaniem dziecka będzie  zgranie na instrumencie w momencie, kiedy zobaczą przed sobą ruchy przyporządkowane  danemu zwierzęciu. Ruchy zwierząt naśladuje rodzic.[i]

Na zakończenie zabaw posłuchajcie odgłosów natury

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

Zabawa plastyczna „ Biedronka”

-Poznaj budowę biedronki[ zdjęcie biedronki- części ciała- pancerz,pod nim skrzydła,głowa, oczy, aparat gębowy, nogi , czułki]  Biedronki należą do rodziny chrząszczy, przechodzą przez stadia przeobrażenia [ jak np. motyl] Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce- szkodniki roślin.

Zapoznaj się ze sposobem wykonania pracy:

- przygotuj patyk, kawałek tasiemki, narysowane wzory biedronek na czarnym i czerwonym kartonie, nożyczki, klej.

-przymocuj tasiemkę do patyka

-wytnij wzory

-złóż czerwony krążek na pół, rozprostuj go, następnie rozetnij wzdłuż linii zgięcia

-naklej na korpus biedronki dwa czerwone skrzydełka

-dorysuj flamastrem kropki na skrzydełkach

-przymocuj nitkę do biedronki

Zabawa z biedronką- na hasło start  spróbuj jak najszybciej nawijać nitkę na patyk.

Piątek 22.05

Zabawy matematyczne

Zadanie: Odszukaj według  kodu kropki ukryte w pokoju. Kartki z kodem ukryte są w różnych miejscach. Dziecko losuje takie same kartki z kodem, odnajduje miejsce w pokoju, określa , gdzie znalazło kropki i ile ich jest. Np. dwie kropki leżą na półce, trzy kropki są w szufladzie, trzy kropki upadły pod krzesło

WZORY KODÓW     /=/=/[ 2 kropki na półce], */*/*[3 kropki w szufladzie]

*>*<*[ 3 kropki pod krzesłem]

Dziecko przyczepia kropki do sylwety biedronki w taki sposób, aby na każdym skrzydełku było tyle samo kropek. Rodzic wyjaśnia , że biedronka ma jeszcze jedną kropkę na złączeniu skrzydeł za główką i tam ją umieszcza. Dziecko przelicza i ile kropek ma biedronka , układa zapis matematyczny np. 2+2+1=5

Zabawa „ Na łące”

Zgodnie z opowieścią słowną dziecko umieszcza na ilustracji łąki dodatkowe elementy:

 Nad łąką fruwają 2 motyle. Jeden motyl przysiadł na kwiatku. Obok motyla usiadła biedronka,  bo była ciekawa co on robi. Dżdżownicy gorąco było na słonku, więc schowała się pod listkiem. Mała mrówka dzielnie do mrowiska ciągnie długi patyk. W głębokiej trawie wygodnie usiadł świerszcz i pięknie gra na swoich skrzypcach.  Policz ile zwierząt jest na łące?, ułóż zapis matematyczny.

MIŁEJ ZABAWY!

 



[i]