Przedszkole Miejskie nr 2 w Chełmży

                                                                                                                                                                     

 

 

DZIECI UCZĄ SIĘ W DOMU - ŚWIĘTO MAMY I TATY

Drogie dzieci zapraszam do wspólnych zabaw z rodzicami.

Tematem przewodnim w ostatnim tygodniu maja jest „ ŚWIĘTO RODZICÓW”

 

Poniedziałek 25.05.

-„ Moja rodzina”- zabawa dydaktyczna

*Rozwiąż rebusy fonetyczne[ załącznik nr 1]

* Dokończ zdania[ załącznik nr 2]

*Rozwiąż zagadki tekstowe[załącznik nr 3]

*Wtorek 26.05

Praca plastyczna „ Laurka dla mamy i taty”

Przygotuj kolorowy papier, wycinanki, nożyczki, klej, kredki. Złóż kartkę z bloku technicznego na pół, tak, aby powstała laurka. Z kolorowych wycinanek wytnij według własnego pomysłu kwiaty, i naklej je na kartce tak, abyś mógł dorysować wazon. Odczytaj napis i naklej na laurce. DLA MAMY I TATY

Wysłuchaj piosenki pt” Kocham Ti Amo, Je T aine”

  • Zanim wysłuchasz piosenki rozwiąż zagadkę:
  • Jest jedyna na świecie
  • Nigdzie lepszej nie znajdziecie
  • Z nią można bawić się, uczyć i śmiać,
  • Przy niej nic złego nie może się stać[ MAMA]
  • * Dokończ zdanie używając jak najwięcej określeń MOJA MAMA JEST…….
  • *Posłuchaj piosenki i powtarzaj treść na zasadzie echa muzycznego.

 

Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA

 

Środa 27.05

„ Mama i tata”- nauka wiersza

*Słuchanie wiersza „ Mama i tata”[ załącznik nr 4

Rozmowa nt. treści wiersza

- Kim dla dzieci jest mama i tata?

- Za co dzieci dziękują rodzicom?

Dokończ zdania

- Moi rodzice są kochani, bo…..

-Pomagam rodzicom w…..

-Lubię być w domu, bo…..

-Z tatą najchętniej robię….

-Z mamą najchętniej robię…]

Aktywne słuchanie wiersza. Rodzic recytuje wiesz , a dziecko dopowiada końcowe słowa wersów

-

Czwartek 28.05

-Zabawy muzyczne z piosenką „ Kocham Cię……..”

* zabawa słuchowa „ Ile dźwięków”

Rodzic wygrywa na dowolnym instrumencie kilka dźwięków. Dziecko liczy dźwięki i uderza łyżką drewnianą o podłogę tyle razy, ile dźwięków usłyszało.

*Zabawa rytmiczna

Rodzic wystukuje motyw rytmiczny, dziecko powtarza usłyszany motyw tupaniem lub klaskaniem.

*Improwizacje melodyczne

Dziecko układa własną melodię do słów:

KAŻDE DZIECKO MÓWI TO SAMO , ŻE BARDZO CIĘ KOCHA MAMO.

-Zabawa plastyczna „ Portrety moich rodziców”

Potrzebne przybory: kolorowa kartka z bloku technicznego, pastele.

Dziecko przegląda zdjęcia rodziców. Rodzic wyjaśnia , że dawniej , kiedy jeszcze nie było aparatów fotograficznych, wygląd ludzi utrwalano na obrazach. Dziecko ogląda reprodukcje malarskie[ załącznik nr 5]. Rodzic wyjaśnia, że przy tworzeniu portretu należy przedstawić wszystkie podstawowe elementy, z których składa się  głowa i twarz człowieka. Natnij rogi kartki i utwórz ramkę, narysuj portrety twoich rodziców.

Piątek 29.05

Zabawy matematyczne „ Bukiety”. Przygotuj sylwety tulipanów w kolorze różowym, żółtym, czerwonym, niebieskim[10]

Posłuchaj opowiadania:

-Chłopcy postanowili zrobić swoim mamom niespodziankę w dniu ich święta. Wybrali się do kwiaciarni, żeby kupić tulipany. Pierwszy z nich kupił 10 tulipanów w kolorze różowym.[ dziecko układa tulipany i przelicza] . Drugi chłopiec wybrał tulipany żółte. Wziął 1 [ układa pod różowymi tulipanami], ale chciałby kupić tyle samo tulipanów co kolega, ile tulipanów mu jeszcze brakuje?[ dziecko ustala że 9 i dokłada tulipany żółte, 1+9=10]. Trzeci chłopiec wybrał tulipany czerwone , wziął 2[umieszcza sylwety tulipanów pod żółtymi tulipanami], ale chciałby kupić tyle samo czerwonych tulipanów , ile żółtych[ dziecko ustala ,że brakuje 8, 2+8=10]. Czwarty chłopiec wybrał niebieskie tulipany, wziął 3[ dziecko przypina je pod tulipanami czerwonymi]. Chciał jednak kupić tyle samo niebieskich tulipanów, ile jest czerwonych. Ile tulipanów mu jeszcze brakuje ?[ dokłada brakujące niebieskie tulipany , 3+7=10]

- Tropicielu poproś rodzica o  przygotowanie kartki papieru z cyframi  3, 5, 7. Polecenie: połóż na kartce tyle tulipanów, ile wskazuje cyfra.

Pokoloruj kwiaty dla mamy[ załącznik nr 6], ćwiczenia grafomotoryczne.

MIŁEJ ZABAWY