Skąd się biorą pieniądze? - I etap
Podczas pierwszy zajęć projektu dzieci zapoznały się z historią powstania pieniędzy. Tropiciele już wiedzą, skąd się wzięło powiedzenie: słono za coś zapłacić. Oglądaliśmy film edukacyjny przedstawiający pochodzenie i wygląd pieniędzy na przestrzeni lat. Zdobywaliśmy wiedzę o podstawach ekonomii, kształtowaliśmy zrozumienie wartości nabywczej pieniądza, a także próbowaliśmy swoich sił w sytuacjach kupna i sprzedaży. Poznaliśmy znaczenie pojęcia: budżet domowy. Utworzyliśmy grupową tabelę wydatków rodziców. Kształtowaliśmy kompetencje kluczowe z zakresu matematyki poprzez manipulacje pieniędzmi. W trakcie zabaw doskonaliliśmy umiejętność liczenia na konkretach. Utrwaliliśmy wygląd pieniędzy, a tym samym rozwijaliśmy umiejętność posługiwania się cyframi oznaczającymi nominały banknotów i monet. Tropiciele nabyli również szacunku do pracy rąk ludzkich, jako źródła przychodów pieniężnych.