Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Planowanie rozwoju przedszkola
|
- Kwestionariusz współpracy z rodzicami – ankieta wzajemnych oczekiwań,
- przedstawienie założeń programu rozwoju przedszkola na rok szkolny 2017/2018,
- zapoznanie rodziców ze statutem przedszkola i innymi dokumentami,
- bieżące informowanie rodziców o planach wychowawczo-dydaktycznych
|
Wrzesień
|
Wspieranie mechanizmów uczenia się dziecka – stymulowanie wyobraźni, zachęcanie do rozwiązywania problemów
|
- Zapoznanie rodziców z podstawą programową – omówienie zadań przedszkola oraz spodziewanych efektów rozwojowych uzyskanych przez dziecko na zakończenie edukacji przedszkolnej,
- wykaz programów wychowania przedszkolnego dopuszczonych do użytku,
- organizowanie działań wynikających z założeń podstawy programowej i realizowanych programów wychowania przedszkolnego,
- planowanie działań wychowawczych mających na celu eliminowanie sytuacji stanowiących zagrożenie dla dziecka,
- wzmacnianie właściwych zachowań poprzez stosowanie akceptowanego przez społeczność przedszkolną systemu nagród i kar,
- praca indywidualna i zespołowa z dziećmi wymagającymi wsparcia – przedstawienie celów pracy indywidualnej i grupowej z dzieckiem,
- organizacja zajęć otwartych, warsztatów,
- udział rodziców w wycieczkach,
- pomoc rodziców w organizowaniu imprez, uroczystości,
- włączanie rodziców do udziału w konkursach organizowanych dla dzieci i rodziców,
- przekazanie rodzicom informacji o gotowości do podjęcia nauki w szkole,
- prezentacja ważnych informacji na tablicy ogłoszeń dla rodziców.
|
Cały rok szkolny
|
Organizacja pomocy psychologiczno- -pedagogicznej dla dzieci i rodziców
|
- Omówienie celu organizowanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, informowanie rodziców o potrzebie organizowania pomocy psychologiczno-‑pedagogicznej oraz systematycznie o postępach dziecka, kontynuacja pracy z dzieckiem w domu zgodnie z zaleceniami nauczyciela, terapeuty,
- obserwacja dzieci pod kątem wyłonienia potrzeb w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- rozmowy z rodzicami na temat ich obaw, obserwacji, niepokojących zachowań dzieci
|
Cały rok szkolny
|
Rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka w odniesieniu do wartości tkwiących w sztuce i w naturze, wyrażanie piękna, estetyki ruchu i zachowania we własnej działalności, nie tylko artystycznej
|
- organizacja spotkań z artystami – np. tancerzami, aktorami, malarzami organizowanie zabaw pantomimicznych, teatralnych, plastycznych zabawy rytmiczno-taneczne,
- zabawy i zajęcia rozwijające samodzielność w wykonywaniu codziennych czynności samoobsługowych,
- rozwijanie wrażliwości dziecka
|
Cały rok szkolny
|