Przedszkole Miejskie nr 2 w Chełmży

                                                                                                                                                                     

 

 

Plan współpracy z rodzicami na rok szkolny 2017/2018

       I.            Plan współpracy z rodzicami

 

Zadania

Formy realizacji

Termin

Planowanie rozwoju przedszkola

  • Kwestionariusz współpracy z rodzicami – ankieta wzajemnych oczekiwań,
  • przedstawienie założeń programu rozwoju przedszkola na rok szkolny 2017/2018,
  • zapoznanie rodziców ze statutem przedszkola i innymi dokumentami,
  • bieżące informowanie rodziców o planach wychowawczo-dydaktycznych

Wrzesień

Wspieranie mechanizmów uczenia się dziecka – stymulowanie wyobraźni, zachęcanie do rozwiązywania problemów

  • Zapoznanie rodziców z podstawą programową – omówienie zadań przedszkola oraz spodziewanych efektów rozwojowych uzyskanych przez dziecko na zakończenie edukacji przedszkolnej,
  • wykaz programów wychowania przedszkolnego dopuszczonych do użytku,
  • organizowanie działań wynikających z założeń podstawy programowej i realizowanych programów wychowania przedszkolnego,
  • planowanie działań wychowawczych mających na celu eliminowanie sytuacji stanowiących zagrożenie dla dziecka,
  • wzmacnianie właściwych zachowań poprzez stosowanie akceptowanego przez społeczność przedszkolną systemu nagród i kar,
  • praca indywidualna i zespołowa z dziećmi wymagającymi wsparcia – przedstawienie celów pracy indywidualnej i grupowej z dzieckiem,
  • organizacja zajęć otwartych, warsztatów,
  • udział rodziców w wycieczkach,
  • pomoc rodziców w organizowaniu imprez, uroczystości,
  • włączanie rodziców do udziału w konkursach organizowanych dla dzieci i rodziców,
  • przekazanie rodzicom informacji o gotowości do podjęcia nauki w szkole,
  • prezentacja ważnych informacji na tablicy ogłoszeń dla rodziców.

Cały rok szkolny

Organizacja pomocy psychologiczno-
-pedagogicznej dla dzieci i rodziców

  • Omówienie celu organizowanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, informowanie rodziców o potrzebie organizowania pomocy psychologiczno-‑pedagogicznej oraz systematycznie o postępach dziecka, kontynuacja pracy z dzieckiem w domu zgodnie z zaleceniami nauczyciela, terapeuty,
  • obserwacja dzieci pod kątem wyłonienia potrzeb w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  • rozmowy z rodzicami na temat ich obaw, obserwacji, niepokojących zachowań dzieci

Cały rok szkolny

Rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka w odniesieniu do wartości tkwiących w sztuce i w naturze, wyrażanie piękna, estetyki ruchu i zachowania we własnej działalności, nie tylko artystycznej

  • organizacja spotkań z artystami – np. tancerzami, aktorami, malarzami organizowanie zabaw pantomimicznych, teatralnych, plastycznych zabawy rytmiczno-taneczne,
  • zabawy i zajęcia rozwijające samodzielność w wykonywaniu codziennych czynności samoobsługowych,
  • rozwijanie wrażliwości dziecka

Cały rok szkolny