Przedszkole Miejskie nr 2 w Chełmży

                                                                                                                                                                     

 

 

Mali artyści

Tematy dni: W muzeum; W pracowni malarza; W pracowni rzeźbiarza;
Jak powstają filmy animowane? Przedszkolne graffiti
Drodzy Rodzice,
w minionym tygodniu zajmowaliśmy się sztuką – poznaliśmy pracę malarza i rzeźbiarza, dowiedzieliśmy
się, jak powstaje film animowany, co to jest graffiti oraz po co chodzi się do muzeum. Dowiedzieliśmy
się, co oznaczają pojęcia: sztuka, artysta, eksponat, reprodukcja, paleta, blejtram. Nauczyliśmy się
odróżniać artystę malarza od malarza pokojowego.
Ćwiczyliśmy przeliczanie w zakresie 10 oraz posługiwanie się cyframi 1 i 2. Dokładaliśmy elementy
tak, by osiągnąć ich podaną liczbę, a także odkładaliśmy elementy, by została ich podana liczba. Rozwiązywaliśmyproste zadania tekstowe i ilustrowaliśmy ich rozwiązania za pomocą patyczków (liczmanów)
oraz cyfr 1 i 2.
Poznaliśmy literę d, D, jak deska lub Dorota. Uczyliśmy się wysłuchiwać głoskę d na początku i w środku
podawanych wyrazów. Próbowaliśmy czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D.Odwiedził nas mistrz sztuk walki pan Janusz Mikołajczykm , który zaprosił do swojej szkoły i pokazał nam na czym polegają sztuki walki.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem.
1.Zabawy w przeliczanie w zakresie 10 dowolnych elementów – pędzli malarskich, figurek wykonanych
z gliny lub modeliny, eksponatów w muzeum lub obiektów na obrazie itp.
2.Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek, w tym w szczególności głoski t.
3.Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter, w tym w szczególności litery t, T.
4.Wycieczka do muzeum lub galerii sztuki; wspólne oglądanie albumów z reprodukcjami dzieł sztuki,
omawianie rodzajów sztuki.
5.Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.